S A K K C S E P E L

 ÜDVÖZLÜNK MINDENKIT!             A CSEPELI TK IFJÚSÁGI SAKKCSAPATÁNAK HONLAPJA A SAKKCSEPEL

 
ELÉRHETŐSÉGEINK
 

 

 

Cím: Bp. XXI.ker. (Csepel) Templom u. 38., alagsor 2-es csengö.

e-mail: csepelitk@gmail.com

Telefonszám: 
Edzõ: Szõllõsi László FIDE-mester (06-30-962-6502, szolloszemek@freemail.hu)

 

------------------------------------

Edzések: hétfõ, szerda, péntek: 16-18h; 

-----------------------------------




Támogatóink: Csepeli Önkormányzat

 

 
ITT IS MEGTALÁLSZ MINKET
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Oldalt szerkeszti

 

kvagga01@gmail.com

    Szabó Tamás (thomasius) telefon:0630 342 6999                                      

     

 
A SAKK ARANYSZABÁLYAI

A    SAKK  ARANYSZABÁLYAI

 

sakk 12 játékok

 

 Összeállította:  Vecsernyés Norbert 

" Pedro"

Idézetek

 

 

Bobby Fischer (1972)

                    http://hu.wikipedia.org/wiki/Bobby_Fischer

" Sok olyan sakkozó van,akik csak a döntetlen elérésére törekednek.A sakkban azonban a győzelemre kell törekedni,másképp mi értelme van leülni az asztalhoz? Soha nem akarok kitérni a küzdelem elől,ellenkezőleg-csak azon töprengek hogyan győzhetek!" ( Robert Fischer)

 

 

Képtalálat a következőre: „vaszilij szmiszlov”

http://hu.wikipedia.org/wiki/Vaszilij_Vasziljevics_Szmiszlov

 

" Az én feladatom,hogy negyven hibátlan lépést tegyek.Ha az ellenfelem negyven hibátlan válaszlépést tesz a játszma döntetlenül végződik,de ha egyetlen egyszer is hibátkövet el,feltétlenül érvényesítem előnyömet" (Vaszilij Szmiszlov)

 

 

 

Képtalálat a következőre: „petroszjan”

                    http://hu.wikipedia.org/wiki/Tigran_Petroszjan

" Amennyiben igaz: a stílus az ember,akkor mindenki úgy sakkozik,ahogy a természet rendelte.Én körültekintő ember vagyok és nem szeretem a kockázattal járó helyzeteket. Capablanka és Nimzovics játszmáin nevelkedtem .Ők beleivódtak a vérembe,húsomba." ( Tigran Petroszjan)

 

 

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Ra%C3%BAl_Capablanca

" Minden lépés egy terv eleme"( José Raul Capablanca)

 

 

Képtalálat a következőre: „mihail tal”

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Mihails_T%C4%81ls            Mihail Tal

"Lehet ,hogy hibásak a kombinációs áldozataim,de mire megtalálják a megdöntését a pontot már beírták a nevem mellé." ( Mihail Tal)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Garri_Kimovics_Kaszparov

Személy szerint a szép,az ihletett a művészethez közel álló sakk pártján állok,amely esztétikai élvezetet nyújt.Minden egyes játszma-potenciálisan-műalkotás.A sakktáblán remekművet lehet alkotni.(Garry Kasparov)



SAKKOZÓK EGYMÁSRÓL 

 

 

Petroszjan verekedést nem kezd,de mindig kész ,hogy vissza üssön! (Mihail Tal)

 

 

        David Bronstein 1968b.jpg                                                 Képtalálat a következőre: „karpov”

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Bronstein                               http://hu.wikipedia.org/wiki/Anatolij_Jevgenyjevics_Karpov

Karpov rendszerint előre hátra lépked a gyalogjaival,aztán megnyeri a játszmát(David Bronstein)

 


A  f i g u r á k


 

A gyalog az egyetlen figura ,amely visszafelé nem léphet.Hibás gyaloglépést korrigálni,javítani -más figurákkal ellentétben -nem lehet.Ezért megfontolandó minden egyes gyaloglépés a játszma minden szakaszában.

A gyalogok közül a szélső gyalogok kevésbéértékesek,mert csak egyfelé üthetnek.

A gyalog a közelharcban nagyhatalom.Minden tiszt menekülni kénytelen előle.

A gyaloglépés nem fejlődő lépés.

A gyalogok ereje akkor mutatkozik meg a legjobban,ha egymás mellett állnak.

A huszár és a gyalog álltal adott sakkot nem lehet figura közbehúzásával védeni!

 

 

A bástya az egyetlen figura a tisztek közül amely bárhol is van mindíg 14 mezőt támad.

A huszár mindíg ellentétes színű mezőt támad mint amilyenen áll.

 


 

M E G N Y I T Á S


 

 1;            Az  f2  és az f7 az alapállás leggyengébb pontja ,mivel azt csak a király véddi.

   2;           A megnyitásban először a lassúbb mozgású figurákkal lépünk,hogy a gyorsabb mozgásúakkal együtt érkezzenek az ellenfél állásához.

       3;            A vezért túl korán játékba hozni nem célszerű.

       4 ;           A király a megnyitásban lehetőleg ne kapjon szerepet. 

       5;            Megnyitási elvek: 1 takarékoskodni a gyalog lépéssel 2.gyors tisztfejlődés 3.a                             vezért későn játékbahozni 4. sáncolni minél előbb  

       6;            A megnyitásban a fejlődésen elsősorban a könnyűtisztek fejlesztését értjük. 

       7;            A megnyitásban a figuráinkat úgy fejlesszük,hogy hatásukat ne csökkentse más                         figura fejlesztése.

      8;            A megnyitásban úgy fejlődjünk figuráinkkal,hogy a többi figura számára a                                   legtöbb fejlesztési lehetőséget tartsuk fenn,hogy az ellenfél tetszőleges                                       felvonulására megfelelő figuralépéssel reagálhassunk.    

       9;             A játszma megalapozása:1 gyors tisztfejlődés 2 a centrum ellenőrzése 3 a király                        biztonsága.      

      10;            A futók a megnyitásban mint lekötő bábuk érvényesülnek a legjobban.

       11;           A királyhuszárokat- Hf3 illetve Hf6 - nyílt megnyitásokban addig lekötni                                       célszerűtlen amíg az ellenfél nem sáncolt.

       12;          Az ellenfél huszárjainak lekötése futóval akkor célszerű ha az ellenfél megfelelő                        futója már ellépett. PL: Hf3-at lekötni az után célszerű ha világos f1 futója már                            lépett,monjuk c4-re.mert ekkor visszahozása e2-re már tempovesztéssel jár.

      13;           Lehetőleg ne lépjünk a megnyitásban egy figurával többet,mert a többi figura

                      fejlesztésével elmaradunk. Ha sokat lépett figurát cserélünk egy kevesebbet                                 lépett  figurával, akkor tempókat vesztünk.

      14;          A sakkban a sáncolás az egyettlen lépés amikor egyszerre két figurával léphetünk. 

                   Ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

      15;        Nyílt állásban általában 2 tempó megér 1 gyalogot.

 

     16;        Zárt állásban általában 1-2 tempónak nincs komoly jelentősége.

                                                                                                                  

                                               http://hu.wikipedia.org/wiki/Siegbert_Tarrasch

 

     17;  A vezércselben a huszár b3-on vagy b6-on sohasem áll jól ( Siegbert Tarrasch)  

     18;  Rövidsánc esetén a sáncállás leggyengébb pontja a g2 és a g7 mező, mert azt csak a                    király védi.   

     19;  Ha a világos a c2-c3 gyaloglépést megtette,akor a b1 huszár rendszerint hamarabb                       fejlődik mint a c1 futó.        

 

 

 

A középjáték

      

  1;   A rövidsáncnál a király védettebb mint hosszúsáncnál.

 

  2;   Ha fejlettebb az állásunk,akkor biztonságos a hosszú oldalra történő sáncolás is.

                    Ilyenkor az a1 bástya tempóval kerül a d-vonalra.

 

  3;  Nyitott centrumnál feladat a király sáncolását megvalósítani.

 

  4;   Korai vezércsere esetén a király általában középpen is biztonságban van.

 

  5;   A fejlődési hátrányban lévő félnek nem szabad az állást nyitnia.

        Ha fejlődési előnyünk van nyissuk az állást.  

 

  6;   A figuráink   fejlesztésénél gondoljunk arra is ,hogy oda hassanak

        ahol küzdelem várható és hatásuk ne holt térre terjedjen ki.   

 

  7;   Gyengeség nélküli állásban a tempóvesztés rendszerint megkockáztatható.

 

  8;    A tisztek fejlődése annál értékesebb minél több pontot támadnak

         az ellenséges király környezetében.

 

 9;  Ha az ellenfél a megnyitásban nem követ el lényeges hibát

       akkor a játék kiélezése aligha vezet eredményre.

 

 10; Ha az ellenfél korán kezdeményezett és ennek megalapozottságához nem fér kétség

       , akkor az elhárítás módja: elfogadni a támadó fél szándékát,

       s bízi a támadás kifulladása utáni aktívabb haderőnk erejében.

 

  11; Szimetrikus, nyílt állásban egy tempó gyakran elég a győzelemhez.

 

 

Képtalálat a következőre: „steinitz sakk” 

 Wilhelm Steinitz http://hu.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Steinitz

 

 

  12; "A tisztek helye a gyalogok mögött van."  ( Steinitz)

 

 

 13; Az e4-es rendszereknél a világos vezérfutó rendszerint későn fejlődik.

 

 14; Ha lépésünkkel fenyegetést teremtünk akkor csökken ellenfelünk válaszlépéseinek

       száma.

 

 15; Lehetőleg kerülni kell ,hogy királyunk és vezérünk ugyan azon a soron ,

         vonalon vagy átlón legyen.

 16; Ha a kapott sakkot tiszt közbehúzásával védjük ,akkor ajánlatos olyantisztet közbehúzni

        amely a sakkot adó bábot támadja. 

 

 17; Saját gyalogroham esetén bástyánk vagy bástyáink legjobban a gyalogjaink mögött

        helyezkednek el, ilyenkor gyalogjaink előrehaladtával mozgásterük nő.

 

 18; Célszerű egyik bástyánkat az ellenséges vezér vonalára állítani. 

 

 19; A futók legjobban az egyik oldalon az ellenfél királya ellen irányítva állnak                              

 

  20; Ajánlatos a futó átlóját futó szembeállításával hatástalanítani.                                                  

 

  21; Ha csak az egyik futónk van már fent a táblán célszerű vezérünket és

         gyalogjainkat olyan színű mezőkre állítanunk amilyen a hiányzó futónk színe.  

 

 22; A király a középjátékban lehetőleg ne szerepeljen.                                                                  

 

 23; Az alapsort két bástya jobban véddi mint egy bástya.Ügyelni kell arra,

       hogy adott esetben szükséges-e az egyik bástyátlecserélni,vagy sem.

 

 24; A csere inkább annak a félnek az érdeke akinek anyagi előnye van                                      

 

 25; Nyomott állásban bábjaink, és az ellenfél centrumban elhelyezett figuráinak cseréje          

              általában célszerű.

 

 26; A király a tábla sarkán csak három mezőre léphet,de itt fenn áll annak az előnye is   

            hogy nehezebben támadható. 

 

 27; Korai vezércsere esetén a c2 illetve a c7 pont meggyengül.                                            

 

 28; A tisztek cseréjével a gyalogogk értéke nő.                                                                    

 

 29; A középjátékban mérlegelni kell ,hogy ha a tiszteket levennénk a tábláról az elő álló    

        gyalogvégjáték nyerhető-e vagy sem.Ez határozza meg,hogy a tiszteket cseréljük-e    

        vagy sem.

 

 30; A játszma folyamán a centrum vándorolhat ,illetve vándorol.                                          

 

 31; A szárnytámadás leghatásosabb ellenszere: ellentámadás a centrumban.                    

             Szárnytámadás zárt centrum esetén a leghatásosabb. 

 

32; A centrumban a 4.soron,sötét figurák esetén az 5.soron álló gyalogok 

       sok támadásnak veszik az élét. 

 

 33;  Ha erős a gyalogállásunk igyekezzünk cserélni a vezért és a futópárt.

        Ellenkező esetben szabaduljunk meg a bástyától és tartsuk meg a vezért

        és a futópárt.

 

34;  Mindig a legkevésbé értékes bábuinkat használjuk a védekezésben,

       hogy az erősebb figuráink foglalkoztassák az ellenfelet.

 

35;  Célszerű eldönteni az ellenfél lépéséről,hogy védekező vagy támadó

      jellegű-e ,vagy esetleg mindkettő,mert így könnyebben beleláthatunk a stratégiájába.                        

 

 36; Ha a tisztjeink jól állnak és nem találunk olyan természetes lépést amellyel

       fokozhatnánk előnyünket ,akkor vagy konbinációs megoldásra vagy a                                                              gyalogszerkezetmegváltoztatására kell gondolnunk.

 

37; Ha anyagi előnyöd van cseréld a tiszteket,ha anyagi hátrányod ,cseréld a gyalogokat! 

 

38; Anyagi hátrány esetén minél nagyobb anyagi erők megtartására törekedjünk.

 

39; Állandóan keresni,kutatni kell a az áldozat és a konbináció lehetőségét.!  

 

40; Lehetőleg ne bízzunk meg egy figurát egyszerre több feladattal.

 

 

 
IGY KEZDŐDIK MINDEN
 
Ezt játszod világossal d4
 
A sakk aranyszabályai
 
Ezt tanulod sötéttel
 
F E L A D V Á N Y O K
 
Puzzle
 
S A K K O Z Z A T O K
 
Fontos oldalak
 
Akik itt tanultak és nagyok lettek
 
YOUTUBE
 
Könyvajánló
 
Menü
 
Kérdések és válaszok
 
SAKKVICCEK
 
Ellenfeleink
 
Sakkprogramok windowsra
 
SAKK ANDROIDRA INGYENES
 
Filmek amikben sakk van
 
Támogató
 

S A K K C S E P E L


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?